Na internetovom alebo tkzv online marketingu je výhodou jeho cena, rýchlosť a efektivita, pričom k oceniteľným stránkam sa radí hlavne pestrá ponuka jeho nástrojov. Sú to vo všeobecnosti online nástroje, pomocou ktorých môžeme zviditeľniť našu podnikateľskú činnosť, neustále sa venovať svojim stálym zákazníkom a samozrejme získavať prísun tých nových.
Aké možnosti, resp. nástroje teda táto digitálna forma podnikania poskytuje a ktoré sú najznámejšie?
Optimalizácia pre vyhľadávače je jedným z najznámejších a vo svojej podstate veľmi potrebným procesom zviditeľnenia. Konkrétne sa ňou dá dosiahnuť lepšie postavenie v internetových vyhľadávačoch ako napr. v Google, a to použitím technik, čo budú ovplyvňovať vnútorné ako aj vonkajšie faktory vašej stránky a jej pozíciu vo výsledkoch hľadania. Cieľom je dostať sa v rámci možností na čo najvyššiu pozíciu, čím si vás následne všimne čo najviac záujemcov, ktorí hľadajú kľúčové slová či výrazy z vášho odvetvia. Na rozdiel napr. od PPC reklamy však ide o organické zviditeľnenie, a to je bezplatné. S takýmto procesom vám však môže pomôcť odborným spôsobom seo Seolight.sk.
Pay-Per-Click (PPC) alebo po slovensky platba za kliknutie svoj princíp prezrádza už svojim názvom. Vytvorí sa reklama umiestnená na čo možno najlepšie viditeľnom mieste, no a za každý klik bežných návštevníkov inzerent platí dohodnutú čiastku. Teda pokiaľ sa návštevníkovi len zobrazí na danom mieste, je bezplatná, ale ráta sa len fakt, ak na ňu potenciálny záujemca klikne. A aj táto v súčasnosti bežná reklama sa môže nachádzať vo vyhľadávači ako textová reklama v hľadaní. konkrétne sú to tie reklamné oznámenia, čo sa nachádzajú nad organickými výsledkami. Dokáže mať ale tiež podobu banneru, čo sa bude nachádzať na ľubovoľnom mieste internetu. Okrem dobrej viditeľnosti je výhodou PPC reklám ich presná merateľnosť, na základe čoho sa následne dajú dobre mieriť a cieliť.